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Teaser Video – World 2, Level 2

Can be found here:
http://www.youtube.com/watch?v=tuxvTYtLXPo

Happy discussion!

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  1. Hej Kojote, it’s world 2, level 2 :)


  2. fixed ;)


  3. http://community.arcadeinfo.de/showpost.php?p=74073&postcount=11


  4. ich finds schick!


  5. maycees die brauchen es ja nicht spielen wenns komisch ist ;)


  6. upps… war die kritik zu konstruktiv? :D der gute meint das sich nicht böse


  7. sieht cool aus! die musik is aber nich der hit… ich könnte euch bessere machen ;)


  8. Das Spiel ist nach dem Retro-Stil aufgebaut. Wenn du das erst einmal im Fullscreen spielst, dann siehst du die schönen Pixel ;-) Die Musikstücke sind natürlich auch mit einem Synthesizer oder sowas gemacht. Also auch im Retro-Stil. Also nix mit mp3 oder ogg!


  9. Hey, sieht super aus ! Kompliment an alle Beteiligten :)

    Von wegen des Scrollings; da find ich das eigentlich wunderbar mit dem auf/ab – gibt dem Ganzen ein bißchen Tiefe.

    Die Musik ist auch großartig; was stört ist der Sprungsound – der ist furchtbar laut und degradiert die Musik zum Hintergrundgedüdel. Das sollte umgekehrt sein; die Musik sollte den Spieler umgeben und die Sprunggeräusche sollten entfernt klingen (also leiser) und das Bildschirmgeschehen nur dezent akustisch untermalen.

    Daß da jetzt gar keine Wolken mehr sind, ist eine gute Sache – Ich mag die (exzellenten!) grauen Wolken von den WIP-Screens http://www.gianas-return.de/?page_id=49) oder, wie jetzt im Video, einfach gar keine. Der Schnee reicht sowieso als atmosphärisches Element; da müssen nicht auch unbedingt noch Wolken sein.
    Mit den Wolken vom vorherigen Trailer (also diese hellblauen) da konnte ich gar nix mit anfangen – wirkten eher irgendwie unfertig.

    Von wegen Steine- vs Eis-Tileset: Jetzt im Video sieht’s sehr sauber and insgesamt super lecker aus; aber ich hab auch keinen Vergleich mit dem anderen Tileset; eben nur diesen einen Screenshot. Kann ich also nicht sagen was jetzt besser aussieht… – Warum könnt ihr eigentlich nur einen von beiden nehmen ? Kann man die nicht kombinieren ? – bzw beide in je einen Level pro Welt einbauen ?

    -Chris

    ——————

    [English:]

    Looks great! Compliments to all involved :)

    The vertical scrolling when Giana jumps looks good I think. Adds depth to a flat platformer ;)

    The chiptune music is excellent too – maybe you should turn down the volume of the jumping sound though; it’s way too loud.

    It’s a good thing that you got rid of the blue clouds (which can be seen in the previous teaser video). I always liked the grey ones from the old WIP screenshots – http://www.gianas-return.de/?page_id=49 better. In this stage though, I think the falling snow adds enough atmosphere to the scenery so I guess you don’t necessarily need to add any clouds.

    Regarding the “Stone vs Snow” tileset discussion: In this video the tiles look really nice and clean. Yummy!
    I obviously can’t really compare it to the other tileset except for that one screenshot, so I can’t say which one actually does looks better. – Why do you have to stick with one tileset anyway ? Couldn’t you just use them both ? Maybe one for World 2-1, the other for World 2-2 ?

    Keep up the good work guys!

    -Chris


  10. Also, den wippenden Hintergrund find ich jetzt auch erstmal etwas irritierend, weil sich der Vordergrund nicht auf und ab bewegt. Aber man gewöhnt sich dran, und ansonsten schafft die Grafik den Spagat zwischen retro und neu. Gefällt mir. Der einzige wirkliche Kritikpunkt imho ist nach wie vor die Musik. Nichts gegen Chiptunes, die find ich grundsätzlich gut, auch wenn hier,passend zur Grafik, vielleicht eine gute Mischung aus Chip und “modernen” Synthie-Klängen besser gepasst hätte. Das eigentliche Problem ist, dass die Stücke eher wie (sorry) billige Cracktro Tunes klingen, und die typischen Ohrwurmqualitäten eines Jump’n’Run Soundtracks fehlen. Find ich schade… ansonsten Daumen hoch.


  11. This looks great! Keep up the good work guys. I really enjoyed the previous release on my Dreamcast and I am also looking forward to this one too. All the best.


  12. The engine at all is a bit limited – everyone should not forget that we had a pretty 1:1 Giana engine, which we try to tewak and get the best out of it now.

    The tilesets for the snow might be boring for some people, but the priority is somewhere else ;) Even if it’s a VIDEO you have seen, everything is still a beta.

    We fully agree with the sound-fx beeing too loud, we know about this.

    About the music… the whole team like’s the tracks we got, so even if it has been repeated here – we won’t change the musician. we love him really a lot ;) In our opinion he catches the atmosphere pretty well and the games is a lot more fun to play. In the first video we had the wrong track, we just started to rearrange everything.

    As said… BETA ;)

    Anyway… thanks for the feedback so far! (also the negative one!)


  13. Here are other people’s opinions about the music:

    ” Music is teh roxorzz too, reminding me of good times. :D ”

    http://www.dreamcast-scene.com/community/viewtopic.php?p=14644#14644

    ” Looks very polished and the soundtrack is to my liking very much. I’d buy the sound track ^_^ ”

    http://dcemulation.com/phpBB/viewtopic.php?p=985182#p985182


  14. Looking awesome, can’t wait for the release. Take your time guys and perfect!


  15. Being a huge fan of the original (well actually the Amiga version…) I am really looking forward to this.
    And I must say I am very much impressed with the quality of the work so far. Sprites are mostly looking wonderful and the snow effect is a nice touch.
    And positive kudos for the music which totally feels right and sets the atmosphere. GGS without chiptune like music wouldn´t just be the same. Especially the world 2-2 music gets the adrenalin flowing.

    All in all I have a feeling you just know what made the original great and are doing a great job on making a worthy follow up!

    Keep it up! And indeed, the game is done…”when it´s done”. Good thing take time.

    Cheers!


 

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